Кафедра розташована на ІІ поверсі морфологічного корпусу Полтавського державного медичного університету й включає 9 приміщень, із яких: 1 – кабінет завідувачки кафедри, 1 – викладацька, 1 - лаборантська, навчальних аудиторій – 6.
Кафедра філософії та супільних наук починає свій відлік з 1925 р. У лютому 1939 р. ця кафедра була реорганізована в кафедру основ марксизму-ленінізму. У 1967 р. завідувачем кафедри став учасник Другої світової війни, кавалер багатьох бойових нагород к.і.н., доцент 0.П. Фоменко, який очолював кафедру до 1978 р.
З 1978 до 1979 р. колектив кафедри очолював кандидат історичних наук, доцент Г. В. Терьошкін.
Майже десять років (з 1979 до 1988 р.) кафедрою керував кандидат історичних наук доцент В. І. Горбенко.
З 1988 по 1989 р. обов'язки завідувача кафедри виконував ветеран Другої світової війни, кандидат педагогічних наук, доцент Й. С. Єленський.
З травня 1989 до 1994р. кафедрою соціально-економічних дисциплін завідував доктор економічних наук професор В.П.Лозовий.
З 1994 по 2002 рр. кафедру філософії і суспільних наук очолив доктор філософських наук, професор С.В.Черкасов., який прийшов у колектив у 1989 р.
З 2003р.по 2011р. завідувачкою кафедри філософії, суспільних наук, українознавства та української мови призначено проректора з науково-педагогічної роботи та гуманітарної освіти, кандидата історичних наук, доцента Ставицьку Н.П.
Із січня 2012 року по березень 2019 року кафедру філософії та суспільних наук очолював кандидат філософських наук, доцент Салій А.В.
З серпня 2019 року кафедру філософії та суспільних наук очолює доктор філософських наук, доцент Дубініна В.О.
Наукова діяльність кафедри присвячена дослідженню філософських, історичних та правових аспектів взаємодії людини та суспільства. Основними принципами гуманітарної освіти на кафедрі є: навчити особу мислити, давати оцінку різноманітним та неоднозначним фактам професійної діяльності чи подіям у суспільстві. Гуманітарна підготовка студента-медика передбачає його формування як людини культури, акумулювання у нього знань, умінь і якостей, необхідних у професійній діяльності на основі культурологічного підходу, засвоєння ним принципів і норм моралі, цілеспрямоване формування загальнолюдських цінностей.